Volle treinen, pepernoten en kou - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lieneke - WaarBenJij.nu Volle treinen, pepernoten en kou - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Lieneke - WaarBenJij.nu

Volle treinen, pepernoten en kou

Blijf op de hoogte en volg Lieneke

07 November 2012 | Nederland, Rotterdam

Back to reality. Dit is alweer de 5e avond op Nederlandsche bodem en alles went (helaas) weer heel snel.

Natuurlijk eerst een geweldig hello-goodbye moment gehad op Schiphol, met knuffels, kusjes, een megaballon en jawel in onze Bengaalse (stink)pakjes! De pepernoten lagen al klaar in de auto op weg naar huis en ik was gelijk in het Nederlandse.
De volgende ochtend, toen de adrenaline was uitgewerkt, merkte ik pas de kou. Het is voor mijn gevoel echt overal -10 en opwarmen is nog altijd lastig. Mijn nachtelijke bestaan begint zo langzamerhand gelukkig steeds meer om te draaien en in plaats van overdag rond te zombie-en en 's ochtends nog voor het licht wordt wakker te worden ben ik vanmorgen voor het eerst wakker geworden van mijn wekker!

Ik hoopte dat ik nog een beetje in de Bangladroom kon blijven hangen, maar helaas. Volle treinen, vertraging, kou, haasten naar college, tentamen, boodschappen doen, schoonmaken, alles is nog steeds hetzelfde en went allemaal weer veel te snel!

Toch denk ik nog dagelijks toch aan onze supersupsersupergave reis. De groep was super, het land was fantastisch en wat hebben we veel gedaan en gezien. Één ding is zeker: dit was niet mijn laatste verre reis!
Sterker nog, in mijn hoofd gaat nu al heel vaak om waar mijn volgende (hopelijk hele lange) reis heen zal gaan. :)

In ieder geval: Nogmaals bedankt voor alle lieve berichtjes en reacties en ookal was dit dan mijn echte officiële laatste Bangla-blog, er zullen hopelijk nog vele landen gaan volgen..

Liefs en een laatste Bengaalse knuffel!

PS: De allerlaatste kakkerlak-update hoort er natuurlijk ook bij. Er was één hele avontuurlijke kakkerlak die het leven in Nederland eens mee wilde maken en besloot mee te reizen in mijn koffer. De reis heeft hij overleefd, maar na het openen van de koffer was het helaas snel gedaan met hem, door een dodelijke trap van mama's pantoffel. Het spijt me kakkerlakkie, maar ik vind het hier wel prettig niet mijn bed te hoeven checken!

  • 08 November 2012 - 17:57

    An Luesken:

    Lieve Lieneke,

    Ik heb enorm genoten van je reisverslagen!

    Greetz, An Luesken

  • 09 November 2012 - 16:46

    Claudia:

    Hoi Lieneke,

    Wàt heb jij een supermooie tijd meegemaakt zèg! Wij hebben er ook erg van genoten hoor, en zéker ook van je gezellig geschreven verhalen.
    Maar het zal inderdaad wel heel erg wennen zijn hier in dit kikkerland!
    Nou ik hoop dat je bij je eerst volgende reis weer een blog hebt waar wij allemaal weer van mee mogen genieten!

    Héél véél liefs Claudia...X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieneke

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 811
Totaal aantal bezoekers 34776

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2017 - 29 December 2017

Zambia & Madagascar

08 April 2015 - 28 Mei 2015

Midden-Amerika

08 Maart 2014 - 05 Juli 2014

Azië

21 September 2012 - 03 November 2012

Bangladesh

Landen bezocht: