Gucci, zand en Japanse paparazzi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Lieneke - WaarBenJij.nu Gucci, zand en Japanse paparazzi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Lieneke - WaarBenJij.nu

Gucci, zand en Japanse paparazzi

Blijf op de hoogte en volg Lieneke

10 Maart 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Daar stonden we dan. Als 3 kleine avonturiers, klaar om de wereld te veroveren. Na het hello-goodbye moment en een voorspoedige vlucht gehad te hebben, kwamen we om 07:30 lokale tijd, iets minder fris en fruitig dan normaal, aan in een van de zeven Verenigde Arabische Emiraten: Dubai!

Op het vliegveld merkten we het direct: in Dubai is alles supersized. Direct verdwaalden we op weg naar de bagageband en eenmaal buiten keken we onze ogen uit naar de enorm hoge gebouwen, met als "hoogtepunt" (haha), de Burj Khalifa, hoogste toren van de wereld.
Daar bleek het niet mee te stoppen. We zijn ooggetuige geweest van de grootste fonteinshow van de wereld, hebben vissen zien zwemmen in het grootste aquarium van de wereld en hebben geluncht in het grootste winkelcentrum van de wereld. Groot, groter, grootst.

Ook de wat meer traditionele kant van Dubai hebben we ontdekt in de zogenaamde souq's; marktjes waar ze veel kruiden en goud verkopen. Het echte alladin-gevoel leek even te overheersen, tot we om de stap belaagd werden door verkooplustige marktkoopmannen die alle dure merken van de wereld in een adem opnoemden: "Madam, madam! Gucci-fendi-prada-louis-chanel-burberry-rolex handbags here! All real! No fake!". Na vele 'no thank you's' van onze kant was het tijd om ons echt klaar te maken voor grote arabische avonturen, een jeepsafari door de woestijn!

Met de adrenaline-vrees van Yvo leek het voor haar de grootste uitdaging, maar uiteindelijk hebben we alledrie gegild als drie kleine baby-speenvarkens. Het was als een achtbaan waarin je niet goed vastzat en waar we ieder moment op zijn kop in het zand konden eindigen. Over de hoogste heuvels, de diepste dalen en al slippend, driftend en helemaal door elkaar gerammeld kwamen we een uur later aan op een klein toeristisch oord. Hier hebben we kameel gereden (wat helemaal niet leuk was, maar echt superzielig), waterpijp gerookt als een stel echt ingeburgerde arabieren en van de zandheuvels afgeboard als ware woestijnkoninginnen.

Niet alleen het oord was toeristisch, ook wij bleken een ware attractie te zijn. Na al een aantal mensen ervan verdacht te hebben ons stiekem te fotograferen, kwam al snel de eerste Japanner schaamteloos "smile girls!!!" met een camera voor onze neus. Al snel wilden al zijn vrienden en familieleden ook op de foto met ons en hadden wij een langere rij dan de meneer met een roofvogel op zijn arm.

Van het zand wat we de komende dagen overal bij ons terug gaan vinden, kunnen we een heus zandkasteel bouwen, maar het was erg leuk!

De eerste rijstkorrels zijn inmiddels ook binnen en nu moeten we ons klaar gaan maken voor the Indian Dream. Over 12 uur vliegen we alweer door naar het land van de rochelende mensen, de stinkende straten en de hete curry's.

We gaan dus maar snel genieten van ons waarschijnlijk voorlopig laatste kakkerlak-vrije nachtje en snuiven nog een aantal keer goed wat frisse lucht binnen.

Salaam!

• 10 Maart 2014 - 21:20

Annemie En Henk:

Hallo dames,

Leuk om jullie eerste belevenis te lezen. India zal zeker een grote cultuurschok worden. Een hele goede reis morgen en we kijken uit naar jullie volgend avontuur.

Groetjes Annemie en Henk.

• 10 Maart 2014 - 21:38

Linda:

Lien, wat leuk om op deze manier je reisverhalen te kunnen lezen! Geniet van India! Liefs

• 11 Maart 2014 - 16:48

Leonie:

Hee Lien,

Dat klinkt als een goed begin van jullie reis!! Erg leuk om te lezen. Geniet er verder van!

Xx

• 11 Maart 2014 - 17:23

An Luesken:

Hoi Lieneke,

Je kunt zo lekker schrijven meid, ik geniet ervan!
    En jij lekker genieten van India!
    :-))))

• 11 Maart 2014 - 22:16

Trudi Jansen:

Ha Lieneke.
    Net weg en al een en al avontuur. Zand schuurt de maag zullen we maar zeggen, beter dan de komende spinnen, kakkerlakken en ander kruipend ongedierte. Bind je broekspijpen ( en je neus) maar dicht in India.
    Ik kijk nu al uit naar je volgende mail. Geniet er van.
    Trudi.

• 12 Maart 2014 - 22:38

Anne:

Dit klinkt als een heel goed begin! Echt leuk om te lezen :) En wauw die woestijnsafari klinkt gaaf! Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag. Geniet ervan ladies!
    xxx Anne

PS Slapen de kussens lekker? ;)

• 14 Maart 2014 - 15:29

Lona Schop:

Ha Lieneke. Ik heb genoten van je reisverslag! Wat maken jullie leuke dingen mee! Als het goed is wordt het allemaal nog veel leuker. En vooral héééél bijzonder! Geniet er van, ik ga je zeker volgen! Benieuwd naar al het ongedierte dat je de komende tijd tegenkomt! Groetjes. Lona.