Terroristen, pingpong en supersoakers - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Lieneke - WaarBenJij.nu Terroristen, pingpong en supersoakers - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Lieneke - WaarBenJij.nu

Terroristen, pingpong en supersoakers

Blijf op de hoogte en volg Lieneke

15 April 2014 | Thailand, Ko Tao

We zijn hier nu net 10 dagen, maar het voelt alsof Nepal al weer weken achter ons ligt.

Op 6 april vlogen we met een vliegtuig vol spleetogen via Kunming in China naar Phuket in Thailand. Normaal gesproken gaat overstappen met vliegen heel logisch en regelen zij dat je bagage ook automatisch overstapt. In China niet. Eerst dachten we het verkeerd te begrijpen, want Chinezen spreken dus echt geen woord Engels, maar na heel wat verdwaasde "ik-snap-je-niet"-blikken van Chinezen en een aantal keer doorgewezen te zijn naar een net zo slecht Engels-sprekende Chinees kwamen we erachter dat we onze bagage zelf moesten ophalen en opnieuw onszelf en onze backpacks moesten inchecken. Probleem, want daarvoor moesten we dus weer achter de douane komen en dus het land China in, zonder visum. Na wat formulieren en een Chinese uitleg kregen we een tijdelijk visum en mochten we het land legaal binnen om het weer zo snel mogelijk te gaan verlaten.
Inchecken leek ook makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn grote backpack moest ik openmaken bij de security omdat ze mijn bus deodorant niet vertrouwden en toen ik bij de 2e douane-check per ongeluk een zakmes in mijn kleine handbagage had zitten gingen ze helemaal stuiteren. En probeer dan maar eens in het Chinees uit te leggen dat je geen terrorist bent en dat ze het zakmes gewoon mogen weggooien. Toch is het gelukt en zijn we uiteindelijk met onze backpacks, maar zonder zakmes, aangekomen in Phuket!

Phuket. Hoe moet je dat nou omschrijven. Het is het grootste eiland van Thailand en daarbij ook het meest toeristisch en een beetje te vergelijken met Cherso en Lloret de Mar. Echter zonder losgeslagen jongeren, maar met honderden vieze mannen in hun midlife-crisis die een Thaise schone aan de haak geslagen hebben en heel heel veel ladyboys. Ook staan de straten met uitgaan vol strippers en mensen die je willen lokken naar een ping-pong-show. En nee, daar wordt niet gewoon getafeltennist, maar doen vrouwen hele andere dingen met pingpongballetjes. Toch hebben we ergens een leuke bar gevonden met normale mensen en een leuke avond gehad, maar één avond hier was meer dan genoeg. Eén dag Phuket was trouwens meer dan genoeg. Op dag 2 vluchtten we een boot op om langs verschillende kleinere eilandjes te varen, door grotten te kanoën en het beroemde James Bond eiland te bewonderen. Een erg relaxte dag, zo naast het onstuimige Phuket.

Onze tweede Thaise bestemming was Koh Samui, een relax-eiland en een waar paradijsje. We hadden een hutje op het strand, op slechts tien stappen lopen van de zee en vanuit onze voordeur hadden we uitzicht op een palmboom en het heldere blauwe water. Het leek wel een windows-achtergrond van vroeger, maar dit was gewoon echt. Al snel werden we helemaal verliefd op onze hut en het strand en boekten we er een aantal nachten bij. Hier konden we helemaal bijkomen, bijkleuren en ja helaas ook verbranden (karma, hadden we maar niet zoveel op moeten scheppen over ons paradijs, haha).

Op 13 april hebben we hier op Thaise wijze het nieuwe jaar gevierd met een meeeega-watergevecht. Iedereen, maar dan ook iedereen, die zich buiten zijn huis of hut vertoonde werd doorweekt en compleet natgegooid. Wij waren al helemaal zeikersnat toen we pas onze eigen bewapening kochten, 2 super soakers, maar we hebben iedereen zo goed en zo kwaad als kon teruggepakt. De straten stonden blank en iedereen had een waterpistool of emmer in zijn handen. Overal op straat stonden grote tonnen met water waar je je munitie weer aan kon vullen. Als 2 kleine kinderen hebben we ons heel de middag vermaakt met mensen natschieten en beschoten worden. Het was het watergevecht uit onze (kinder)dromen.

De dag erna stond er een ander "feestje" op het programma: een Full Moon Party op het eiland Koh Phangan. We hadden er al veel over gehoord en gelezen en verwachtten een gek feest en dat was het zeker. Alcohol werd niet in glazen maar in emmers geschonken, iedereen is gehuld in neonkleurige kleren en bodypaint en samen dans je dan met nog 10000 andere backpackers op het strand tot de zon weer opkomt. De details en foto's zullen we jullie en onszelf besparen, maar het was erg leuk en echt het meest bizarre feest ooit.

Nu staan de spullen al weer klaar om morgen richting Bangkok te gaan. De tijd vliegt echt voorbij, maar gelukkig hebben we nog heel lang te gaan. Genieten doen we in ieder geval zeker!

• 15 April 2014 - 17:32

Maurits:

Super leuk om te lezen Lieneke! Geniet er lekker van samen met yvo!
    X

• 17 April 2014 - 03:41

Suus:

Lien en Yvo!!

Wat een toffe verhalen allemaal! Dat supersoaker feest moeten we in Rotterdam ook maar invoeren!
    Hoe lang blijven jullie nog weg? Want ik kan het geklaag over jullie gemis van de mannen van Volmarijn niet langer aanhoren. Maar het kaartje heeft ze wel goed gedaan geloof ik.

Have fun! xxxx

• 17 April 2014 - 17:30

An Luesken:

Hoi Lieneke,
    Dat waterschieten lijkt me helemaal super! hihi.
    Liefs, An

• 17 April 2014 - 18:44

Hetty Hogewoning:

Hoi Lieneke,
    Van harte proficiat met je verjaardag!!,
    Reuze leuk dat je op zo'n mooie plek je 21 e verjaardag mag vieren!!
    Geniet er maar lekker van en doe voorzichtig.
    Groetjes Hetty

• 22 April 2014 - 13:57

Margriet:

Wat heb je allemaal weer voor spannende verhalen. Leuk wat je allemaal mee maakt.
    Nog v harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Genet nog maar even
    liefs margriet

• 01 Mei 2014 - 08:33

Jacolien Leusink:

Hoi Lieneke,
    Wat maak jij een mooie reis, ben jaloers op je!
    Heb al je verhalen gelezen, ik denk dat je het wel kan bundelen en uitgeven!
    Gisteren bij je vader geweest, die heeft ook eea verteld.
    Heel veel plezier en spannende avonturen verder.